Kuid tehniliselt valesti ujudes võivad vaevused hoopis suureneda. Abista teise käega ranne ilma raskuseta üles sirutada ning aeglaselt painuta rannet põranda poole, üles jällegi assisteeritult. Korrake seda 3—5 korda. Kepikõnd kombineerib huvi looduses viibimise ja vormisoleku vastu.

Väga oluline on õige hingamine.

Tõhus valu - ja põletikuvastane ravim

Ujumisega alustajad ujuvad sageli väga rahutult. Peamiseks veaks on, et vee all hoitakse hinge kinni ja vee peal hingatakse nii painutamine kuunarnukis kui uuesti sisse. Paraku on selleks vähe aega, hingamine on puudulik ja tulemuseks hoopis ülihappesuse tõus ja siit kiire lihasväsimus.

Tehniliselt õige on hingata vee peal sisse ja vee all välja, vee peal pöörame vaid pea kõrvale, mitte kogu keha nagu algajad sageli teevad. Soovitused tehniliselt õigeks seliliujumiseks.

Mis seda põhjustab?

Sageli soovitatakse seliliujumist mitmesuguste seljavaevuste korral. Kuid tehniliselt valesti ujudes võivad vaevused hoopis suureneda.

  • Nagu põlveliigesel, nii on ka küünarliigesel rangelt piiratud liikuvusulatus: ülesirutust takistab küünarluul asuv küünarjätke.
  • Harjutused epikondüalgiate raviks - Reakt Füsioteraapia
  • Kui liigend on sormega haiget teinud

Seliliujumisel on teatud sarnasus vabaltujumisega, asend on vaid selili. Tähtis pole vaid keha sirgelthoidmine, ka kaelapiirkond tuleb hoida kehaga samal joonel. Käed tuuakse sirutatult ette ja esmalt läheb vee alla väike sõrm. Vee all painutatakse küünarnukki kuni kraadini, nii võtab labakäsi üle tõukefaasi.

Harjutused kaelalihastele

Jalalöök toimub puusaliigesest. Seega, soovitades seliliujumist vastavat tehnikat mittevaldavale algajale, võime kasu asemel hoopis tervist kahjustada. Rinnuliujumises on tehnika viimastel aastatel palju muutunud ja seepärast on ka tervisesportlasele painutamine kuunarnukis soovitada, milline on just parim viis ujuda.

Kindlasti sõltub õige rinnuliujumise tehnika kehaehitusest ja koordinatsioonist.

Toodud liigutus vajab harjutamist, sest harjumatu liigutus võib esile kutsuda valu põlveliigestes. Kätetõmbe alguseks on käed kõrvuti veepinnal, peopesad allapoole.

Mis see on?

Varem viidi käed sirutatult väljapoole, tänapäeval painutatakse käed juba tõmbe alguses küünarliigesest ja viiakse keha all õlgade laiuselt väljapoole. Kõige sügavamal on sõrmeotsad.

Kubitaalkanali sündroom Mis see on? Kubitaalkanali sündroom on haigus, mis tekib, kui küünarnuki ulnaarnärvile avaldub suurem pinge. Küünarnuki sisepinnal paikneb luukühm mediaalne põndapealismille alt jookseb läbi ulnaarnärv. Selles kohas paikneb ulnaarnärv otse luu kõrval ja on seetõttu survele kõige vastuvõtlikum. Mis seda põhjustab?

Kindlasti vältida käte viimist õlavööst tahapoole. Sissehingamine toimub kätetõmbe alguses vee peal, seejärel küünarnukkide üksteisele lähenedes läheb keha taas vee alla ja toimub väljahingamine. Mitte mingil juhul ei tohi vee all hinge kinni hoida. Liblikujumine on tehniliselt raskem, tervisesportlasel oleks soovitav osata ujuda just vabalt, rinnuli ja selili.