Selle põhjuseks on suhkrute põhjustatud suurenenud põletik ja kehas redoksi tasakaalustamatuse esinemine. Suur osa sellest, mida inimene sööb, kahjustab tema tervist Toimetaja on teile leidnud veel kaks huvitavat materjali: Õige toitumine liigese artriidi arengu vastu võitlemiseks Kuidas toime tulla anküloseeriva spondüliidiga õige toitumisega Muidugi on liha keha jaoks toitainete varude täiendamiseks ja energia tootmiseks hädavajalik.. Täisteraviljad, kaunviljad ja mõned puuviljad on head kiudainete allikad Suure kiudainesisaldusega dieet sekkine mis sisaldab päevas vähemalt 25—35 g kiudaineid on seotud madalama kehamassiindeksiga KMI , mis on omakorda seotud C-reaktiivse valgu tasemega. Kahjuks on kroonilised liigesehaigused, artroos, nagu neid teaduslikust seisukohast nimetatakse, reegliks ja mitte erandiks.

Põletikust põhjustatud valu vastu võitlemisel võib toit olla võimas relv. Taastusarstid Ly Carlman ja Merle Rokk annavad Ravida kliiniku veebilehel nõu, kuidas õige toitumise abiga leevendada põletikku ja valu. Kaalulangus võib viia valu vähenemiseni Põletik võib põhjustada või süvendada krooniliste ja degeneratiivsete haiguste valu.

Miks vajame magneesiumi?

Kui oled ülekaaluline või rasvunud, tunned tõenäoliselt rohkem valu kui sama seisundiga inimene, kellel on tervislikum kaal, sest põletik on muu hulgas tugevalt seotud keharasvaga. Muidugi võid võtta valuvaigisteid, kuid toitumise muutmine, süües regulaarselt põletikuvastaseid toite, on loomulikum viis valu leevendamiseks ja ka suurte ravimiannuste võimalike kõrvaltoimete vältimiseks. Ütle jah probiootikumidele ja prebiootikumidele Seedetraktis elav kaerahelbed ja liigesevalu bakterite looduslik populatsioon, mida tuntakse soolestiku mikrobioomina, aitab tavaliselt võidelda põletiku ja muude probleemidega soolestikus.

Ebatervislik toitumine või sellised ravimid nagu antibiootikumid, võivad mikrobioome muuta ja kahjustada.

Liigeste valuvaigistavad tooted

Probiootilised toidud elusate ja aktiivsete bakterikultuuridega, näiteks jogurt, keefir, värske hapukapsas, võivad aidata soolestikku tasakaalustada ja taasasustada heade bakteritega, taastades mikrobioomi tervise.

Näiteks banaanid, kaerahelbed ja kaunviljad sisaldavad prebiootikume ehk aineid, mis aitavad probiootikume toita, seega on need olulised põletikuvastases dieedis.

Lisaks sellele kahjulike roogade loetelule tasub pöörata tähelepanu mõnele puu- ja köögiviljale, sealhulgas mahladele, mis ei anna ka kasu artroosist mõjutatud liigestele. See: Kirsid Tomatid paprika. Lubatud köögivilju ja puuvilju tarbitakse kõige paremini toorelt.

Ütle ei lisatud suhkrule Magustatud, töödeldud, vähese kiudainesisaldusega toidud, näiteks koogid, kommid ja karastusjoogid, on kõrge glükeemilise indeksiga. Glükeemiline indeks näitab, kui kiiresti erinevad toidud veresuhkru taset tõstavad.

Uuringud on näidanud, et madala glükeemilise indeksiga dieet aitab vähendada kroonilist põletikku, samuti parandada insuliinitundlikkust ja rasvade ainevahetust.

9 viisi kuidas õige toitumisega põletikku ja valu vähendada | Tervisegeenius

Madala glükeemilise indeksiga dieet aitab kaerahelbed ja liigesevalu kroonilist põletikku. Täisteraviljad, kaunviljad ja mõned puuviljad on head kiudainete allikad Suure kiudainesisaldusega dieet sekkine mis sisaldab päevas vähemalt 25—35 g kiudaineid on seotud madalama kehamassiindeksiga KMImis on omakorda seotud C-reaktiivse valgu tasemega.

C-reaktiivne valk näitab põletikutaset veres.

kaerahelbed ja liigesevalu

Kiudained käärivad ka seedetraktis, toites ja tasakaalustades soolestikus häid baktereid, mis on samuti seotud vähenenud põletikuga.

Lisa aja jooksul aeglaselt oma toidule täiendavaid kiudaineid ja ole ettevaatlik, kui sul on näiteks Crohni tõbi, haavandiline koliit või muud seedetrakti probleemid.

Põletikust põhjustatud valu vastu võitlemisel võib toit olla võimsaks relvaks

Liiga palju kiudaineid võib seedetrakti sümptomeid halvendada. Mine kalale Omega-3 rasvhapped, mida leidub märkimisväärses koguses rasvastes kalades nagu lõhe, heeringas, makrell ja tuunikala, vähendavad teadaolevalt põletikku, liigesevalu ja -jäikust. Loomkatsed on näidanud, et oomega-3 võib vähendada ka käärsoole kahjustusi ja põletikku põletikulise soolehaiguse korral ning parandada põletikku ja kopsufunktsiooni lapseea astma korral.

Lisaks rasvastele mereandidele võib organism toota omega-3 rasvhappeid ka eeterlikust õlist, mida leidub linaseemnetes, linaseemneõlis, chiaseemnetes ja Kreeka pähklites ning vähestes kogustes paljudes köögiviljades.

Õlita See, mis eristab tervislikke toiduõlisid vähem tervislikest sortidest, on erinevat tüüpi rasvhapete koostis ja see, kui hästi need rasvhapped tasakaalustavad muid toidurasvu. Toiduvalmistamisel kasutatavatest õlidest on oliiviõli eriti neitsioliiviõli ja ekstra-neitsioliiviõli põletiku ohjamisel ja tervise edendamisel ületamatud.

  • Kuidas ravida valu polvede ravi
  • 8 toitu, mida ei saa liigesevaluga süüa - Nihked

Neitsioliiviõli sisaldab fütokeemilist ainet nimega oleokantool, mille põletikuvastane toime on sarnane mittesteroidsete põletikuvastaste ravimite, näiteks ibuprofeeniga. Samuti on põletikuvastased omadused pähklitest ja avokaadost pärit õlidel.

kaerahelbed ja liigesevalu

Rohkem magneesiumi Magneesiumipuudust seostatakse süsteemse põletikuga, seetõttu võiks suurendada magneesiumi sisaldust menüüs. Headeks magneesiumi allikateks on pähklid, tumedad lehtköögiviljad, oad, täisteratooted, jogurt ja avokaado.

kaerahelbed ja liigesevalu

Värvilise taldriku reegel Kollased, oranžid ning punased puu- ja köögiviljad, näiteks porgandid, tomatid, arbuus ja virsikud, saavad oma sügavad värvid fütokemikaalide rühmast, mida nimetatakse karotenoidideks. Karotenoide on ohtralt ka tumerohelistes lehtköögiviljades.

kaerahelbed ja liigesevalu

Lisaks toidule värvi lisamisele toimivad karotenoidid ka antioksüdantidena, mis aitavad võidelda haigustega rakkude tasemel.

Uuringute kohaselt vähendab kõrge karotenoidisisaldusega dieet kesknärvisüsteemi põletikku. Lükopeen — karotenoid, mida leidub suurtes kontsentratsioonides arbuusides ja tomatites, võib kaitsta ka vananemisega seotud ajuhaiguste eest.

Vali marjad Põletiku leevendamiseks sobivad peaaegu kõik puuviljad. Kirsid ja marjad aga sisaldavad fütokemikaale, mida tuntakse antotsüaniinidena ning need sobivad eriti hästi selle töö jaoks.

Mine kalale

Needsamad fütokemikaalid, mis annavad kirssidele ja marjadele ning nende mahladele punase, sinise ja lilla värvuse, toimivad ka haiguste vastu võitlevate antioksüdantide ja põletikuvastaste ühenditena. Uuringud on leidnud, et antotsüaniinid, eriti hapukates punastes kirsides sisalduvad, aitavad ära hoida ka reumatoidartriidi, artriitilise podagra ja ateroskleroosiga seotud põletikku, samuti treeningutest põhjustatud põletikku lihaskahjustuste tagajärjel.

Antioksüdante leidub ka punastes ja lillades viinamarjades, mustades või lillades ploomides ja punases kapsas. Võta suund Vahemere poole Traditsioonilist Vahemere maade dieeti kutsutakse valuvaigistavaks dieediks kaerahelbed ja liigesevalu, et see sisaldab kõiki teadaolevaid põletikuvastase toimega toiduaineid.

kaerahelbed ja liigesevalu

Vahemere maade dieet sisaldab näiteks värskeid juur- ja puuvilju, kaun- ja teravilju ning naturaalseid tervislikke rasvu, mis pärinevad pähklitest, samuti monoküllastumata oliiviõli ja oomegarasvhapete rikkaid mereande. Teadusuuringutest on selgunud, et üleminek Vahemere maade dieedile, mis sisaldab rohkesti kalu ja taimseid valke, võib aidata vähendada krooniliste põletike veremarkereid ja isegi vähendada sveits uhine salv rasvumisega seotud valu.